torsdag 9. september 2010

Bakedag

En god kollega hadde sin avskjedsmarkering på jobb i dag.
Jeg er nærmeste leder og stiller derfor opp med bl.a bakst.Dette er en pose Toro langpanne sjokoladekake. Ingen over ingen ved side. Helt genialt. Jeg legge heller sjelen i kremen. Denne kaken ble fylt og toppet med. En plate hvit kokesjokolade smeltet i 3 dl kremfløte. Som igjen ble tilsatt en pakke appelsingele og deretter pisket opp med en pakke melis. Frisk og nydelig. Et vellykket eksperiment :-)
Jeg liker og lage mat fra bunnen av, når jeg har tid. Det har jeg ikke alltid. Da er Møllerens ferdig pakker med mel, gode og ha. Denne gangen boller. En pakke + en pakke vaniljesaus omgjort til vaniljekrem, blir en nydelig hvetekrans. Jeg kjevler en "leiv" og legger vaniljekremen i midten med en del rosiner. Ruller sammen.

Eller slik som denne som er fylt med sukker, kanel og rosiner.

Så er det virkelig tiden for eplekake...
Jeg er veldig glad i http://detsoteliv.no/
Her finner jeg mange gode oppskrifter. Både avanserte og enkle. Og de blir alltid velsmakende.
Dette er eplekake i langpanne med rømme
6 egg
6dl sukker som lages til eggedosis.
Tilsett 6 dl rømme
Deretter 8 dl hvetemel + 5 ts bakepulver + 6 ts vaniljesukker.
8 epler+ perlesukker og kanel
Stekes ved 180 grader ca 30-40 min
Utrolig saftig og god
Ha en kalori rik helg :-)




3 kommentarer:

  1. Her var det sannelig mange fristelser! Ha en fin helg og kos deg med baksten! :)

    SvarSlett
  2. Langpannehjertekaka var utrolig god! Tusen takk! :D

    SvarSlett
  3. yummy!! Sånt er ikke bra å se, når man egentlig slanker seg. ;) Kanskje det blir kake til lørdagskos i helgen. ;)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)