mandag 25. april 2011

Påske muffins

 Mange blogger skriver så fint om hyggelig baking med familien. Tilslutt viser de frem vellykkede resultater. Ikke her i huset.
 Barna ble spurt om ikke det ville være koselig å bake muffins til påske.
De ville heller se på tv og spille nintendo. Det hjalp ikke med overtalelser, trusler og penger..

 Da måtte mor gjøre alt alene.
Og jeg har observert at de bloggen jeg liker tar bilder av hele prosessen.
Vel siden jeg ikke kunne ta bilder av den lykkelig familien, men jeg husket å ta noen bilder av prosessen.
Jeg brukte en oppskrift i den Rutet Kokeboken til Ingrid Espeli.Oppskriften står på s558 og er egentlig oppskrift på enkel formkake, men kan også brukes til muffins.
Det er litt raspet sitronskall i røren som lager veldig god smak
Resultatet ble ikke helt som ventet. De hevet seg veldig i midten og ikke noe rundt.
Og passer best som festelige muffins i et utdrikkingslag.
Men de er veldig gode på smak, det lover jeg.
Men barna mine ville ikke spise de heller. "mamma de ser rare ut og smaker surt".
Dette blir nok ikke noen påsketradisjon her i huset :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)