fredag 30. desember 2011

Poncho

Modell 7
Denne ponchoen fant jeg i det siste poncho hefte fra Sandnes.
Noe lignede kunne jeg tenke meg..
Så jeg drog til garnbutikken.
Ponchoen skal strikkes i Easy, men det loer litt synes jeg,
så det ble byttet til Pt3
Strikket en størrelse større fordi Pt3 er tynnere enn Easy.
Halsen strikket jeg i babyull.
i tilegg strikket jeg en falsk flette midt foran og bak,
itillegg til på "ermene"
Men da jeg felte av var jeg ikke fornøyd med resultatet.
Kantene nede ble bølgete og ikke pen
 Så da var det bare å rekke opp :-(
Rakk opp nederste kant og strikket falske fletter der også.
 Superfornøyd med resultatet.
Kanten er mye penere og ponchoen er penere på også.
Da kan våren bare komme, for jeg er klar til å svinse rundt i poncho .-)


9 kommentarer:

  1. Den var griselekker! Kjempefin. Håper på en tørr vår, så du kan svinse masse rundt i den

    SvarSlett
  2. Så flott den ble, stilig med fleter som avsluttning da!

    SvarSlett
  3. Kjempefin!
    Det hva sikkert lurt av deg å skifte garn.
    Nydelig med fletter som avslutting.
    Pernilla

    SvarSlett
  4. Wow, så fin den var! Enig i at den ble finere med fletter nederst.
    Ha et riktig godt nytt år! :-)

    SvarSlett
  5. Å, så fin den ble! Mye finere med falske fletter enn vrangbord! Den så kjempegod å tulle seg inn i, på kalde dager også!

    Godt nytt år til deg! :)

    SvarSlett
  6. Åå, for en flott poncho. :-))
    Fikk lyst på en slik en, jeg også. :-))
    Ha en flott nyttårsaften. :-))

    SvarSlett
  7. Den ble nydelig, og kanten nede gjorde seg virkelig! Ha en fin nyttårsaften og godt nytt strikkeår til deg ;)

    SvarSlett
  8. Hei... :O)
    Kjempeflott poncho... :O)

    Tusen takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min. Ønsker deg og dine et godt nytt år... :O)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)