torsdag 15. mars 2012

Grensesprengende strikkeselvtillit

 Synes kjole/tunika i forrige innlegg var så vellykket at jeg bestemte meg for å strikke flere.
Denne gangen i Drops Merino Extra Fine.
Storesøsters yndlingsfarger er for tiden lilla og turkis.
Og jeg tenkte en tunika til henne ville være bra
Jeg satte igang på lykke og fromme.
Gjorde ingen beregninger i forhold til bytte av garn og pinnestørrelse.
La opp mange flere masker enn oppskriften, men....
 Den rosa kjolen tenker jeg passer til en 1-2 åring.
Den lilla tunikaen skulle egentlig passe til en 9 åring.
Not so much.
Vel er storesøster tynn, men ikke så tynn
 Hvorfor oppdaget jeg det ikke underveis....
Har ingen annen unnskyldningen enn at jeg strikke mens jeg så på Tv.
Har rukket opp deler av tunikaen.
Tanken er å strikke den kortere og ikke like smal.
Kanskje den passer noen etterhvert :-)





4 kommentarer:

  1. Hei!
    kom over bloggen din via, via og angrer ikke på det. Her var det mye fint. Og når jeg får tak i passende garn, blir det muligens en tunika ala trinemamma på meg også. Veldig fin!
    Kommer snart igjen:)
    Hilsen Frieblonder

    SvarSlett
  2. He, he den ble litt liten ja. Det er stadig noe nytt å lære selv om man tror det går bra. Det blir helt sikkert bra til slutt! :)

    SvarSlett
  3. Ja, sånn kan det gå noen ganger:-) Prøvelapper er jo i grunnen ganske kjedelig, men kan nok av og til lønne seg.. Du får det nok til i neste runde!

    SvarSlett
  4. Veldig fine tunikaer da :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)