søndag 11. mars 2012

Hverdags dress

 Denne supersøte kjolen/tunika fant jeg oppskift på i en dansk blogg.
Nærmere bestemt tusindfryd-blog.

 Jeg måtte bare prøve ut oppskriften.
Det var brukt Karisma fra Drops
Jeg hadde ikke nok Karisma i garnlageret mitt
Derimot hadde jeg flere nøster Nepal.
Det betyr at kjolen må håndvaskes, men pytt pytt.
Er veldig glad i den støvrosa fargen på Nepal garnet.
I tillegg har jeg brukt beige.
Det synes jeg ble ganske så lekkert :-)
Kjolen er strikket på pinne 5.
Og jeg har brukt ca 240 gram garn.
Strikket den ca 15 cm lengre enn oppskriften,
ellers er den lik.

Nå gjenstår det bare å finne en som passer kjolen.
Tipper den er størrelse 1-2 år.
Kommer sikkert til å strikke flere .-)



9 kommentarer:

  1. For en skjønn liten kjole! :) Nydelig! Nå kom jeg på at jeg har noen nøster lima liggende :)

    SvarSlett
  2. Kjempesøt var den med duse og delikate farger! Nå må du bare forte deg å finne en mottager før det blir for varmt ute! :)

    SvarSlett
  3. Å, så nydelig! Denne var kjempesøt. Jeg har også Lima liggende! Tror jeg må lagre denne bloggen og oppskriften. Takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  4. Oi, så rask du har vært! Jeg kikket på denne oppskriften selv da den ble lagt t, var det ikke i slutten av forrige uke? Den ble kjempesøt i disse duse fargene. Herlig! Kanskje jeg må kaste meg rundt og strikke en til lille niese mens det enda passer å bruke ullkjole? Den er jo tydeligvis rask å strikke! (o:

    SvarSlett
  5. Den var jo kjempefin!! Tror jeg må inn å sjekke mønsteret på den jeg og :o)

    SvarSlett
  6. Den var skjønn! Nydelige farger - så søt.
    Tror nesten jeg må ta en titt på den oppskriften :)

    klem

    SvarSlett
  7. Så fin :) Og så greit å se at det ikke bare er jeg som syns ting er så fine at de bare må strikkes, uten å ha noen bestemt mottaker :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)