søndag 8. april 2012

Topp med bladmønster

 Rett før påske vant jeg giveaway hos monstermønster
Teknisk sett vant jeg ekstrapremien
Jeg ble overlykkelig. 
Premien var både en bok og et mønster hefte med Lene Holme Samsøe
Jeg er veldig fan av Lene Holme Samsøe,
så det var den beste premien jeg kunne ha fått :-)
 I hefte er det en oppskrift på topp med bladmønster.
Den har jeg hatt lyst til å strikke lenge.
Storesøster har alltid likt seg best i dongeri bukser og hettegenser.
Så det har ikke blitt til at jeg har kjøpt mønster
eller strikket toppen
 Dagen før påske dumpet hefte ned i postkassen. 
"Flink" som jeg er bestemte jeg meg for å avslutte minst ett prosjekt før jeg startet på et nytt.
Jeg valgte å strikke toppen i Drops Extra Fine Merino.
Med det garnet kommer mønsterstrikkingen godt frem.
I original mønsteret var det brukt alpakka.
Det gikk med litt over 100 g. 
Og jeg brukte en ettermiddag og kveld på toppen.
Størrelsen er 1 år.
Super fornøyd med resultatet. 
Kommer sikkert til å strikke flere, og kanskje en til meg selv..... i grått....

Tusen takk til monstermønster for super gave

3 kommentarer:

  1. Den ble supersøt, fikk lyst til å strikke den jeg også

    SvarSlett
  2. Det var raskt! Den toppen er supersøt, frøkna har den i grønt, og den begynner å bli for liten... så kanskje jeg skal strikke en til? Heftet er ett av yndligsheftene mine, godt det falt i smak!

    SvarSlett
  3. Det mønsteret er så nydelig :) Jeg tror kanskje jeg har det heftet en plass... Må skrive den på lista i såfall :) God helg!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)