tirsdag 19. juni 2012

Hjerteteppe

 For en tid tilbake så jeg et hjerteteppe i en blogg. 
Og et slikt kunne jeg tenke meg og strikke. 
Da var ikke oppskriften tilgjengelig, men det burde ikke være noe hokuspokus å få det til...
Det bare ble ikke gjort..
 Men så i bloggen til aneskreative dukket hjerteteppe opp igjen.
Og det var bare så nydelig.
Denne gangen fulgte oppskriften med,
så da var det bare og sette igang.
 Drops Extra Fine Merino passer ypperlig til konturstrikking.
Jeg hadde kjøpt veldig mange nøster.
Denne blåfargen (som er litt mer petrol i virkeligheten)
var egentlig et feilkjøp.
I butikk lyset så den mer ut som jeansfarge, som jeg var ute etter.
Ikke så galt at det er godt for noe. 
Jeg hadde nok garn til et teppe, og da fikk jeg brukt opp "feil kjøpet" 
Det gikk med nesten 500 gram, strikket på pinne nr. 4.
Strikket en hjerteblokk mindre enn i oppskriften.
Vasket på 40 ullvask.
Så nå er det bare å vente på en liten gutt....

8 kommentarer:

  1. Det ble et koselig teppe!

    SvarSlett
  2. Det ble skikkelig lekkert:-) Heldig liten gutt!

    SvarSlett
  3. Så fint å se at oppskrfiten kom til nytte. Og dette ble veldig fint. Heldige lille gutten som skal få bruke dette da. :)
    Jeg blir aldri lei av dette teppe altså. :)
    Merino ekstra fine er kjempe fint. Jeg strikker et annet teppe i det nå. Men har brukt baby merino på hjerteteppet og det blir vel omtrent det samme, bare at det er tynnere. Hjertene kommer veldig fint fram.
    Ha en fortsatt fin dag. :)

    SvarSlett
  4. Et lekkert teppe i en fin blåfarge.
    Har nå mønsteret på lur.
    Ha en fin helg.
    :)

    SvarSlett
  5. Har du sett oppskrift på samme teppe bare det er stjerner i stede for hjerter ?

    SvarSlett
  6. hei. så flott :-) hvilken mål er det på teppe ditt?

    SvarSlett
  7. Hei hvilken mål har du på dette teppet?

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)