torsdag 21. juni 2012

Norge i rødt, hvitt og blått til lillebror

 Lillebror trengte ny tynn genser. 
Etter litt leting og tenking var det denne genseren av Lene Holme Samsøe som falt i smak.
Mønsteret er hentet fra boken : Kæk og klassisk børnestrikk 2-10 år.
 Yndlingsfargen til lillebror er rød, så da måtte det bli rød genser.
Hvilken farge stripene skulle ha, vekslet fra dag til dag.
Vi var innom alle mulige farger
 Men så fikk mor et lyst øyeblikk og lurte på om ikke lillebror ville ha Norge genser.
Og Norge i rødt, hvitt og blått passet herremannen utmerket.
 Som vanlig følges ikke mønsteret helt slavisk.
Ikke ble det v-hals og heller ikke isydde ermer.
Istedet rundhals og raglan.
Genseren er strikke i Baby merino fra Drops.
Det gikk med litt over 4 nøster rødt, i tillegg litt hvitt og blått.
Jeg brukte pinne nr 3,5.

Myk og deilig genser som modellen ikke vil ta av :-)
En ny genser og liknende genser er på pinnen allerede.



6 kommentarer:

  1. Den var rett og slett kjempefin og mye finere enn originalen. Lurt med raglan, det ville jeg også gjort. Vil tro at lillebror har fått en ny yndlingsgenser nå. :)

    SvarSlett
  2. Så fin og med litt sus av nostalgi kanskje. Koselig med gensere som ikke vil av :O) Og myyyye finere med raglanfelling syns jeg også!!
    Nina

    SvarSlett
  3. Kjempefin genser! Og raglan er tingen ja :) Så herlig når barna liker de vi lager ;)
    Ha ei fin helg. Tusen takk for hyggelig kommentarer hos meg :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Den var kjempeflott! Utrolig fin passform, raglan er jo supert :)

    SvarSlett
  5. Kjempfin genser! Skjønner godt at du gikk for raglan!
    God helg!

    SvarSlett
  6. Så fin han var i ny genser! God rødfarge!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)