onsdag 28. november 2012

Hjertelige rester

 Når man strikke blir det jo ofte små garn rester
som nesten ikke kan brukes til noen ting,
men det kan de !!

 Jeg har heklet mange små hjerter
av garnrester fra Cupcake-luene.
 Og med mange Cupcake-luer 
ble det mange hjerte,
i mange farger.
 Jeg fant en slags oppskrift som ikke var spesielt godt skrevet,
den modifiserte jeg ganske så mye
og vips.... mange hjerter

som nesten er for søte til å brukes....
 Jeg måtte jo bare bruke de.

Hjertene har jeg brukt som pynt på diverse pannebånd.
Dessverre er bildene litt dårlige
og det er slikt som skjer når man litt manisk hekler natten før julemarked på jobben.
og bildene tas ca kl 02 :-)

Pannebåndet er strikket i Merino Extra Fine, dobbel tråd, pinne nr 6
15 masker med perlestrikk 
og akkurat et nøste.
Til hjertene brukte jeg Drops Babymerino, dobbel tråd.

Det er gøy å blogge om dagen.
Mange som titter innom,
flere følgere
og mange hyggelige kommentarer :-)

Tusen takk til hver i sær 

4 kommentarer:

  1. Pannebåndene ble veldig søte med hjerter:-)

    SvarSlett
  2. De hjertan var jaggu lure.Blei skikkelig fine pannebånd.

    SvarSlett
  3. Det ble jo kjempefint! Smart måte å bruke opp smårester på, så takk for tips! :))

    SvarSlett
  4. Jeg er veldig glad i de hekla hjertene jeg også:) Brukes på luer og jakker!! Det går unna på pinner om dagen ser jeg... Masse lykke til med julemarked!!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)