tirsdag 3. september 2013

Årets tøfler

 Her på østlandet glimrer høsten med sitt fravær.
Det er både sol og høy nok temperatur.
Men men kan alltids forberede seg på kaldere tider
 På hjemmesiden til sandnesgarn.no fant jeg under gratis mønster
en ypperlig oppskrift på tøfler.
Det er mønster nr 2 under tøfler og sokker.
Jeg synes passformen er veldig god
 
 Både lillebror og storesøster måtte ha hvert sitt par.
De et strikket i en tråd Fabel og en tråd ullgarn
 Jeg strikket som vanlig litt mer enn et par.
På noen av de brukte jeg både ullgarn og fabel,
mens på noen brukte jeg dobbel tråd ullgarn.
På de i bare ullgarn, heklet jeg en kant som pynt.
 Hekle kanten ble ikke like vellykket
som jeg hadde tenkt, men greit nok.
 De jeg strikket med både Fabel og ullgarn
fikk en fin sjattering som jeg likte veldig godt 
Som sagt så strikket jeg mer enn ett par,
og ikke umulig at det blir enda flere etterhvert.
Blir kanskje årets julegave :-)

Tusen takk for alle hyggelig kommentarer

2 kommentarer:

  1. Fine tøfler, og helt klart godt å være forberedt på kaldere tider!

    SvarSlett
  2. Disse var flotte! Ser ut som de sitter godt på foten ja. Jeg har strikket endel av disse "firkanttøflene", som jo er helt greie, men jeg kunne tenke meg noen som har bedre passform. Spørs om jeg må prøve meg på sandnes sine jeg også ;) Takk for tips!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)