onsdag 12. februar 2014

Genser til mor :-)

 Jeg er så glad i mønstrene til Lene Holme Samsøe
Og det er så mye lekre mønstre i de ulike heftene med "Børnestrik"
som godt voksen dame ble jeg litt misunnelig, fordi jeg vil også ha slike topper, tunikaer...
Og det finnes det løsninger på :-)
 Fordi det passet best å ta bilder av storesøster i genseren, 
så ble det slik :-)
Hun er mer fotogen enn sin mor.
Hvilket er veldig bra for henne,
men genseren den er MIN
 Mønsteret er hentet fra heftet: Børnestrik på pinde 3,5-4
og heter: Bløde blade
Jeg har brukt Drops Baby Merino øverst
og til bol og ermer er det Pickles Merino Tweed.
Og pinnenr. 4
 Genseren er strikket i A-form som passer min figur best.
Mønsteret finnes ikke som genser, men det var lett å tilpasse.
Jeg er veldig fornøyd med fasongen på genseren
og det spennende uttrykket som to så ulike garntyper gir.
Minst fornøyd med at bladmønsteret ble litt lite
I etterpå klokskapens lys hadde jeg nok strikket 2 rader med blader
Jeg er veldig fornøyd med garnet jeg valgte.
Jeg hadde litt over et nøste med burgunder Drops Baby Merino 
som var førende for valg av farge og garn.
Fant det lekre Merino Tweed hos Pickles som passet godt til.

Genseren er så utrolig god og myk å ha på.
Merino Tweeden ble hekt supert etter en runde i maskinen på ullvask.
Så den kan jeg anbefale, drøyt var garnet også.
Brukte i underkant av 200 gram


4 kommentarer:

  1. Veldig fin, og lekker fargekombinasjon også.

    SvarSlett
  2. Å, akkurat den er på pinnene mine også, strikker den i knall rosa Woolmeise, men har en del andre prosjekt på pinnene også, så det tar sin tid… det er et virkelig kjekt hefte, det er den fjerde ting fra heftet jeg strikker! Så flott din ble!

    SvarSlett
  3. Jeg har også vært litt misunnelig på alle de fine mønstrene til barn i dette heftet. Bare regnet du deg frem til hvor mange masker du trengte?

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)