fredag 11. april 2014

Islænder til lillebror

 Lillebrors islænder er endelig ferdig :-)
Har brukt ca 14 dager på å ferdigstille genseren.
1 uke til strikking og en laaang uke til festing av tråder.
Etter en uke med manglende trådfesting var tålmodigheten til lillebror slutt!
Så da måtte trådene festes før påskeferien startet for alvor.
Mønsteret er fra boken: Knit for your kid
av Susie Haumann.
Et hefte jeg har strikket flere ting fra, så den kan jeg anbefale
 Garnet kjøpte jeg på lagersalget til Tjorven garn og det heter Katia Merino tweed
Det inneholder en god dose akryl, hvilket er veldig uvanlig at jeg kjøper.
Men på lagersalget var det crazy tilstander, virkelig førstemann/kvinne til mølla.
Kom du litt for sent var det dumt
Jeg var ikke den som fikk med meg mest, men jeg var absolutt fornøyd.
Garnet er veldig mykt, og det liker lillebror
Er spent på om garnet vil nuppe mye.
Det er litt melert noe som gir en fin effekt
Modellen var opptatt med og spille Minecraft, så derfor kleshengerbilde

Jeg strikket str 6 år som er den største, 
men brukte pinne 5 for at det skulle passe til en fersk 10 åring
I tillegg la jeg på lengden.
Og så strikket jeg den ovenfra og ned, noe jeg liker veldig godt
lettere å tilpasse størrelse og lengde

Ikke verst når både lillebror og mamma er fornøyd :-)

2 kommentarer:

  1. Så moro at det er så mange fine plagg i bloggen din for tida! :) Lagersalget hos Tjorven hørtes ut som noe det kunne være verdt å få til å kombinere med en Oslotur en gang :)

    SvarSlett
  2. Den genseren er sååå fin!!! Og hva er vel bedre enn at begge er fornøyd??

    God påske strikkings!!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)