tirsdag 22. juli 2014

Søt kjole

 Sommeren for 2 år siden kjøpte jeg garnpakke og mønster
i en koselig garnbutikk i Danmark.
Og jeg tenkte at det var på tide og både bruke garnet og oppskriften
Oppskriften er fra Rasmilla
Og garnet er godt å strikke med.
En blanding av ull og bomull, slik at det blir mykt å ha på
 På oppskriften er det egentlig mange "bobler" på kjolen.
I følge oppskriften skal man bare plassere "boblene" 
som det passer utover kjolen.
Jeg er en systematiker og kan ikke plassere tilfeldig,
og i sommervarmen så ble det for mye å tenke på
og telle over hvordan de skulle plasseres symmetrisk.
Så da ble kjolen uten "bobler"
 Er veldig fornøyd med resultatet, 
og den blir nok fin til en liten frøken når det blir litt kaldere

Det blir nok flere kjoler :-)
Med stripene øverst og nederst kan man jo få brukt opp litt små rester, 
hvilket jeg har mye av

Håper du ikke smelter bort i varmen 

2 kommentarer:

  1. Kjempefin! Jeg har flere av oppskriftene hennes og liker dem kjempegodt.Fortsatt god sommer!

    SvarSlett

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg.
Det setter jeg veldig pris på :-)